Welkom bij onze Veelgestelde Vragen! Hier vindt u antwoorden op bijna al uw vragen, van betalingen tot leveringen en meer. Kijk snel hieronder en vind de informatie die u nodig heeft!
Gratis levering in België (maandag – zaterdag) onder beschreven voorwaarden.
Schoolvakanties gesloten voor levering/afhaling, bestelling worden wel verwerkt.
Plaats online uw initiële order minstens 7 kalenderdagen voor gewenste datum van levering/afhaling.
Minimale afname producten mag een combinatie zijn (dozen/ballotins/zakjes):
Minimaal 25 producten voor afhaling
< 125 producten: We vragen onze klanten steeds af te halen (bekijk onze FAQ “hoeveel dozen gaan er in mijn wagen?”)
≥ 125 producten & < 250 producten: 45€ leverkosten wordt in rekening gebracht.
≥ 250 producten: Gegarandeerde gratis levering
Info over de afhaalmomenten op de afhaalpunten kunt u vinden in de FAQ “kan ik mijn bestelling afhalen?”
Opgelet: bestellingen kunnen pas vanaf 25 eenheden tenzij het over proefpakketten, nabestellingen of correcties gaat.
Thematische producten: Deze producten zijn niet het hele jaar door beschikbaar en kunnen afwijkende levertijden hebben. Meer informatie vindt u op de productpagina.
Vanaf 250 producten: Gratis levering
Tussen 125 & 250 producten: Levering mogelijk mits toeslag van 45€
Kleinere aantallen, die niet voldoen aan de minimale afnamevereisten voor levering (125), transporteren we niet tegen betaling.
Het verzenden met Bpost van kleinere hoeveelheden kan niet. Voeding mag niet verzonden worden volgens de huidige postwetgeving.
Onze standaard levertermijn bedraagt 7 kalenderdagen vanaf het plaatsen van een bestelling. Onze webshop blijft ook open tijdens de schoolvakanties voor uw bestelling.
Leveren/afhalen kan enkel buiten de schoolvakantie.
Let op! De laatste twee weken voor een schoolvakantie en de eerste week na een schoolvakantie zijn steeds drukker. Plan eventueel buiten deze periode een levering.
We raden dan ook aan om je bestelling zeker 10 dagen vooraf te plaatsen.
Bani streeft er naar de leveringstermijn steeds te respecteren. Het niet naleven van leveringstermijnen kan nooit aanleiding geven tot schadevergoeding noch tot ontbinding van de overeenkomst. Schadevergoeding kan door de klant enkel geëist worden indien zulks uitdrukkelijk en schriftelijk werd bedongen. Gevallen van overmacht sluiten daarenboven alle, ook schriftelijk bedongen, schadevergoeding uit. Staking, lock-out of andere werkonderbrekingen worden – niet exhaustief en louter bij wijze van voorbeeld – als overmacht beschouwd.
Afhalen kan voor zowel particulier als vereniging zolang er wordt voldaan aan de minimale afname.
Wij zetten uw order klaar op het door u gekozen afhaalpunt in Mortsel of Hombeek.
Voor een vlot verloop vragen we u een afspraak te maken binnen het gekozen tijdsblok en locatie:
Dinsdag:
Donderdag:
Zaterdag:
Mortsel 2640
Maalderijstraat 10 A
(Residentieel adres)
Hombeek 2811
Schippersweg 7
( magazijn is gelegen achter medisch centrum “ SPOR “ )
Gelieve uw gewenste afhaaldatum en tijd ook via e-mail te bevestigen. Er is niet altijd iemand ter plaatse aanwezig.
Hou ons op de hoogte mocht u uw afspraak niet kunnen halen. Bani heeft geen winkel en niet afgehaalde bestellingen belanden terug in ons magazijn.
Opgelet: afhalingen kunnen vanaf 25 eenheden tenzij in het geval van proefpakketten, nabestellingen of correcties.
Contacteer ons bij voorkeur via info@baniwafels.be of de chat functie op de website. Onze chauffeur contacteert u altijd 30min voor aankomst.
Een eenvoudig overzicht: hoe controleer ik mijn bestelling?
Tip! controleer de bestelling voor je de dozen van de pallet haalt. Volg de handleiding beschreven in de blog. Dit zal je veel tijd besparen.
Selecteer bij het plaatsen van uw bestelling uw voorkeur levering dag.
Wij doen er alles aan om te leveren op de gevraagde dag van maandag t/m zaterdag. Echter geven wij het advies om enkele dagen voor de verdeling uw bestelling reeds te laten leveren.
Op drukke momenten is een uitzonderlijke vertraging omwille van het verkeer is nooit volledig uit te sluiten.
Heeft u meerdere opties voor een levering? Geef dit mee aan onze planning in het vakje voorzien voor vrije tekst. Bedankt!
Let op! De laatste twee weken voor een schoolvakantie en de eerste week na een schoolvakantie zijn steeds drukker. Plan eventueel buiten deze periode een levering.
Onze chauffeur belt u standaard 30min voor aankomst op.
Het Belgisch verkeer kan al eens voor vertraging zorgen. We hopen dat we op uw begrip kunnen rekenen. Onze transporteur houdt u op de hoogte.
De avond voor de levering kan u ook via e-mail nagaan wanneer uw bestelling zou aankomen.
Bani hanteert een drievoudige controle & automatiseert waar mogelijk om fouten tot een minimum te herleiden. Toch kan er uitzonderlijk eens iets mislopen.
Contacteer ons (bij voorkeur via e-mail) en we helpen u zo snel mogelijk verder.
Tip! Vraag aan onze medewerkers hoe u snel een levering kan controleren voor u start met afladen. Deze strikte stapeltechniek geeft u vast meer vertrouwen bij de verdeling.
Bani is een groothandel met enkel een magazijn. Zo houden we onze kosten laag waardoor we onze lage prijzen kunnen blijven garanderen.
Particulieren kunnen wel online een bestelling plaatsen volgens de leveringsvoorwaarden beschreven op de site (vanaf 25 eenheden voor afhaling).
Na de bestelling krijgt u steeds bevestiging per email van de levering door onze dienst planning.
Bani optimaliseert de leveringsroutes maximaal zodat alle klanten tijdig hun lekkernijen in ontvangst kunnen nemen.
De paletten die we gebruiken voor het leveren van onze producten zijn wegwerp paletten.
U mag deze dus vervolgens zelf gebruiken voor uw eigen doeleinden.
Uitzonderlijk kan vooraf door Bani gevraagd worden ze beschikbaar te houden omwille van tekorten in ons magazijn.
De grootte van een koffer wordt meestal uitgedrukt in liters (1 dm3 = 1 l). Een doos wafels van 700gr is 5,3 liter (22cmx24cmx10cm). Bekijk ook je kofferinhoud met de achterbank neergeklapt. Dozen van andere producten zijn kleiner.
Een praktisch voorbeeld: de kleine Renault Twingo van één van onze medewerkers kan 120 dozen wafels aan met neergeklapte banken.
Tip! leen de wagen van een vriend/familie als je denkt hier meer in te krijgen. Zo kom je nooit in de problemen.
Tijdens de schoolvakanties zijn leveringen & afhalingen niet mogelijk.
Wel blijven we het hele jaar door bereikbaar via e-mail & onze website om de klantenservice te garanderen.
Bestellingen worden door de website ook verwerkt tijdens de schoolvakanties.
Let op! De laatste twee weken voor een schoolvakantie en de eerste week na een schoolvakantie zijn steeds drukker. Plan eventueel buiten deze periode een levering.
Correcties aanbrengen kan tot 48u voor de levering door in te loggen op onze webshop en naar “mijn bestellingen” te gaan (of via de link op de orderbevestiging). Hierna klikt u op “bestelling aanpassen”.
U kan nu eenvoudig de aantallen aanpassen. Controleer alle gegevens en ga door naar afrekenen. U heeft ook de mogelijkheid om de gegevens voor bijvoorbeeld leveradres, notities, … aan te passen.
Druk door en plaats de bestelling met de nodige aanpassingen. Deze annuleert automatisch uw oude. De levertermijn van de originele bestelling blijft geldig. U ontvangt een e-mail met deze aantallen (inclusief nieuw ordernummer).
Onze dienst planning zal deze aanpassing ook nog bevestigen.
Meer vragen? Contacteer ons!
Nota: ook wanneer u enkel de aantallen aanpast moet u de gegevens voor de levering (levermoment) opnieuw ingeven. Facturatiegegevens blijven wel behouden.
Is de bestelling al geleverd? Plaats in dit geval een volledig nieuwe bestelling. De oorspronkelijke bestelling aanpassen kan niet meer.
Annuleren: het annuleren van bestellingen kan enkel in samenspraak met Bani. We proberen samen echter steeds een klantvriendelijke oplossing te vinden. Als bedrijf hanteren we hiervoor de wetgeving van kracht in België:
Verplaatsen: Uw bestelling verplaatsen is mogelijk maar hou er rekening mee dat hierdoor de houdbaarheid van uw producten mogelijk minder lang is. Informeer uzelf dus steeds vooraf.
Ten laatste 7 kalenderdagen voor de geplande levering moet er een bestelling geplaatst worden. Correcties aanbrengen kan door in te loggen op de webshop tot 48u voor de levering. Zo kunnen de laatste verkopen toch nog geüpdatet worden.
Let op! De laatste twee weken voor een schoolvakantie en de eerste week na een schoolvakantie zijn steeds drukker. Plan eventueel buiten deze periode een levering. We raden dan ook aan om je bestelling tijdens deze periode zeker 10 dagen vooraf te plaatsen.
Wanneer de nabestelling 25 eenheden of meer bedraagt plaats je best een nieuwe bestelling op onze webshop. Zo niet stuur je best een mailtje naar order@baniwafels.be.
Opgelet: ook voor nabestellingen blijven de levervoorwaarden geldig.
Orders onder 25 eenheden kunnen momenteel niet verwerkt worden door Bani. Door geen winkel te hebben en enkel grote volumes te leveren drukken wij onze prijzen. Zo maakt u meer winst.
Voor naleveringen, correcties of een proefpakket gelieve contact op te nemen via email. Zo garanderen wij voor u een efficiënte service.
Om mogelijke fouten te voorkomen in het verwerken van bestellingen vragen we onze klanten steeds om via de webshop een order te plaatsen. Hier kan u al de nodige informatie doorgeven. En zelf aanpassen tot 48u voor de levering.
Ook voor een afhaling plaatst u een order op onze webshop. Dit laat ons toe na te gaan of alles voorradig is. Vervolgens spreken we verder met u het afhaalmoment af en zetten we alles klaar.
Om voor één bestelling meerdere leveradressen in te stellen kan u best voor elke locatie een afzonderlijke order plaatsen met een ander leveradres. U heeft immers de mogelijkheid om naast een facturatieadres ook een leveradres in te vullen. Deze leveringen moeten wel dicht bij elkaar zijn of minstens 250 eenheden indien dit niet zo is.
Probeer zeker eerst eens een ander toestel en browser.
Internet Explorer ondersteunen we niet; Gebruik bij voorkeur Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.
Op sommige oudere Android smartphones kunnen er mogelijk ook problemen optreden.
Bij problemen met wachtwoorden (reset/login) kan het openen van een incognito / private browser sessie u ook vaak uit de nood helpen.
Kan je niet meteen een oplossing vinden? Bel ons op en we helpen je stap voor stap een bestelling plaatsen.
Download hier steeds de meest recente prijslijst. De prijzen zijn identiek aan die op de webshop.
Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”. Deze datum is indicatief en afhankelijk van de productiedatum en voorraden.
Onze ambachtelijke wafels bevatten geen artificiële smaakstoffen of bewaarmiddelen.
Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”. De meeste van onze dozen worden op gewicht verpakt. Dit wil zeggen dat dit kan variëren. We werken immers met ambachtelijk producten en die zijn niet altijd perfect even groot.
Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”.
Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”. Indien u meer detail wilt kan er ook steeds contact met ons opgenomen worden.
Wij nemen de kwaliteit van onze producten ernstig.
Heeft u een product gekocht waar iets mis mee is? Richt u dan aan de persoon of organisatie waarvan u ze gekocht heeft. Zij nemen dan contact met de klantendienst van Bani.
Zo kunnen we snel en efficiënt de problemen behandelen.
Aangekochte producten moeten ter beschikken blijven voor terugname indien een probleem met de kwaliteit bevestigd is.
Omwille van hygiëne redenen, voedselveiligheid en defecten aan de verpakking kan dit helaas niet.
We doen er bovendien alles aan om onze klanten steeds van verse producten te voorzien.
De wetgeving voorziet daarom een uitsluiting voor retours van levensmiddelen met een beperkte houdbaarheid.
Voor meer info over deze wetgeving: klik hier
Bent u niet zeker hoeveel u kan verkopen? Plan een voorverkoop of bestel een kleinere hoeveelheid.
Heeft u een klacht? Richt uzelf dan tot de organisatie waarvan u afnam zodat zij contact kunnen opnemen met Bani om u verder te helpen.
Onze wafels en gebak zijn gecertifieerd halal.
Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”. Indien u meer detail wilt kan er ook steeds contact met ons opgenomen worden.
Op een standaard Europallet staan er 275 dozen wafels (tot een maximum van 300 dozen).
De afmeting van dit alles is B 80 cm x L 120 cm x H 180 cm. Voorzie een toegankelijke en voldoende grote ruimte om deze palletten te kunnen binnenrollen bij levering.
Bekijk onze pagina “hoe werkt het?”. Onze blog bevat ook nog heel wat nuttige info. Voor extra vragen en persoonlijke hulp kan u ons ons via email of telefoon contacteren. We helpen je met plezier verder bij het plannen van je actie.
Gebruik ons assortiment-pagina als overzicht ter begeleiding van je actie en maximaliseer zo de verkoop. Op deze pagina staat alles prominent afgebeeld zonder prijsinfo. Print af of toon je klanten dit digitaal. Bani-producten zijn heel geliefd en met deze foto’s herkennen je klanten ze meteen.
Opgelet! Onze afbeeldingen zijn enkel vrij te gebruiken voor non-profit organisaties
Wanneer je slechts occasioneel voedingsmiddelen voor het goede doel (gelegenheidsverkoop) verkoopt, dan moet je niet in het bezit zijn van een toelating van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) en hoef je ook geen bijdrage aan het FAVV te betalen. Dit zolang de verkopen maximaal vijf keer per jaar plaatsvinden.
De info die u zoekt kan gevonden worden op de officiële website van de Vlaamse overheid.
Lees meer op de pagina van het agentschap innoveren en ondernemen: link