HomeContact & serviceVeelgestelde vragen

Geld inzamelen voor School, Vereniging & Goed Doel met een Bani Wafelverkoop
Geld inzamelen voor School, Vereniging & Goed Doel met een Bani Wafelverkoop

Levering & Afhaling

Hoe ver en vanaf hoeveel dozen levert Bani?

Vanaf 250 dozen is een gratis levering in heel België gegarandeerd.
Onder 125 dozen vragen we onze klanten steeds een afhaling te doen.
Tussen 125 dozen en 250 dozen is het afhankelijk van waar en wanneer u een levering wenst. We proberen deze bestelling dan in samenspraak met de klant in te plannen op bestaande leverroutes met grotere bestellingen. Het makkelijkste is wel om deze zelf af te halen aangezien dit u de meeste flexibiliteit oplevert. Bekijk onze FAQ “hoeveel dozen gaan er in mijn wagen”.
Kosten rekenen we nooit aan voor leveringen. Dit is noch voor de klant noch voor Bani economisch interessant.
Opgelet: bestellingen kunnen pas vanaf 25 dozen tenzij het over proefpakketten, nabestellingen of correcties gaat.

Hoeveel kost een levering?

De levering is altijd gratis. Kleinere aantallen, die niet voldoen aan de minimale afnamevereisten voor gegarandeerde levering (250), transporteren we niet tegen betaling. Leveringen vanaf 125 items plannen we in op reeds bestaande leverroutes in indien mogelijk. Als dit niet kan zoeken we samen naar een andere oplossing. Door enkel grote aantallen te transporten zorgen we dat uw winst gegarandeerd blijft.

Wat is de levertermijn?

Onze standaard levertermijn bedraagt 7 dagen vanaf het plaatsen van een bestelling.

Producten die op voorraad zijn kunnen sneller voor afhalingen klaargezet worden.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Dat kan zeker. Bani heeft echter geen winkel. Wij zetten uw order klaar op ons afhaalpunt in Elewijt of ons magazijn in Mechelen. De exacte details krijgt u van ons toegestuurd via e-mail na het plaatsen van uw order. Hou ons op de hoogte mocht u uw afspraak niet kunnen halen.
Opgelet: afhalingen kunnen vanaf 25 eenheden tenzij in het geval van proefpakketten, nabestellingen of correcties.

Leveren jullie zelf?

Bani voorziet het transport met eigen middelen of uitzonderlijk met een distributiepartner.

Hoe kan ik jullie bereiken als er vragen zijn op de dag van de levering?

Bel ons op ons telefoonnummer en we verbinden je door. Probeer ook steeds via email.

Kan ik kiezen wanneer de levering zal plaatsvinden (bvb: openingsuren school)?

Bani tracht steeds in samenspraak met de klant een levermoment af te spreken. Probeer bij het plaatsen van een bestelling wel steeds een zo ruim mogelijke beschikbaarheid door te geven. Niet iedereen kan net voor het openen van de school bedient worden. Het verkeer kan al eens voor vertraging zorgen, we houden u steeds op de hoogte. Hou er rekening mee dat de planning pas de dag voor de levering gefinaliseerd wordt.

Het plannen van leveringen ‘s avonds en in het weekend is ook mogelijk.

krijg ik bericht rond hoe laat ik de levering kan verwachten?

De avond voor de levering kan je nagaan wanneer je bestelling zou aankomen. Wees er wel van bewust dat door de verkeersopstroppingen op het wegennet in België er vertragingen kunnen voorkomen. We hopen dat we op uw begrip kunnen rekenen. Onze transporteur houdt u op de hoogte.

Toch een vergissing bij de levering (door Bani/klant)?

We proberen vergissingen tot een minimum te herleiden door alles extra goed te controleren. Toch kan er uitzonderlijk eens iets mislopen. Contacteer ons en we proberen u zo snel mogelijk verder te helpen.

Heeft Bani een winkel voor particulieren?

Bani is een groothandel met enkel een magazijn. Zo houden we onze kosten laag waardoor we de laagste prijzen kunnen blijven garanderen. Particulieren kunnen echter wel een bestelling plaatsen zolang de minimum afname van 25 dozen wordt gerespecteerd.

Heb ik voldoende aan de aankoopbevestiging van de website om te weten wanneer de levering is?

Na de bestelling krijgt u steeds bevestiging per email van de levering via onze planningdienst. Dit staat los van de orderbevestiging. Dit laat ons toe de levering efficiënt in te plannen in samenspraak met de klant.

Hoeveel dozen gaan er in mijn wagen?

De grootte van een koffer wordt meestal uitgedrukt in liters (1 dm3 = 1 l). Een doos wafels van 700gr is 5,3 liter (22cmx24cmx10cm). Bekijk ook je kofferinhoud met de achterbank neergeklapt. Dozen van andere producten zijn kleiner.
Tip! leen de wagen van een vriend/familie als je denkt hier meer in te krijgen. Zo kom je nooit in de problemen.

Wat zijn jullie openingsuren?

Aangezien Bani geen winkel heeft hebben we niet echt vaste openingsuren. Om langs te komen in ons magazijn of afhaalpunt maakt u best een duidelijke afspraak (dit kan ook buiten de normale werkuren/werkdagen). Zo is er zeker iemand aanwezig om u verder te helpen.

Wanneer is Bani jaarlijks gesloten?

Het hele jaar door zijn we bereikbaar via email en onze website.
Bestellingen kunnen dus altijd ingegeven worden.

Tijdens de schoolvakanties zijn leveringen niet altijd mogelijk. Informeer u dus vooraf. We zijn dan telefonisch niet steeds doorlopend beschikbaar. Probeer zeker via email.

Let op! De laatste twee weken voor een schoolvakantie en de eerste week na een schoolvakantie zijn steeds drukker. Plan eventueel buiten deze periode een levering.

Bestellen & Betalen

Hoe bestelling aanpassen?

Correcties aanbrengen kan tot 24u voor de levering door in te loggen op onze webshop en naar “mijn bestellingen” te gaan.  U kan hier eenvoudige de aantallen aanpassen en doorgaan naar afrekenen. De originele bestelling is vanaf nu automatisch geannuleerd.
Vergeet niet op “winkelmand bijwerken” te drukken alvorens verder te gaan met de nieuwe aantallen. Controleer alle gegevens en plaats uw nieuwe order.
U heeft ook de mogelijkheid om deze gegevens voor bijvoorbeeld leveradres, notities, … aan te passen.
U krijgt bevestiging via email dat we uw aanpassing ontvangen hebben (inclusief nieuw order nummer).

Meer vragen? Contacteer ons!

Nota: ook wanneer u enkel de aantallen aanpast moet u de gegevens voor de levering opnieuw bevestigen. Facturatiegegevens blijven behouden.

Hoe en wanneer betalen?

Betalen kan gebeuren vanaf de dag van levering. We sturen je een factuur met betalingsinstructies via email. Hierna heeft u 2 weken om de betaling uit te voeren via overschrijving. Vergeet ook niet de gestructureerde mededeling bij de betaling te vermelden. Indien gewenst kunnen we ook betalingen met cash aanvaarden bij de levering.

Afhalingen moeten steeds ter plaatse betaald worden met cash of via de Bancontact-app op uw smartphone. Een kaartlezer is niet aanwezig op ons afhaalpunt. Indien nodig kan u ook vooraf per overschrijving betalen. Vergeet in dit geval de betalingsbevestiging niet naar ons voor u afhaalt door te sturen.

Mag ik mijn bestelling annuleren of verplaatsen?

Annuleren: het annuleren van bestellingen kan enkel in samenspraak met Bani. We proberen samen echter steeds een klantvriendelijke oplossing te vinden. Als bedrijf hanteren we hiervoor de wetgeving van kracht in België:

  1. Organisaties met BTW-nummer: Deze organisaties vallen onder het facturatie recht bedrijven (B2B). Annuleren is in principe dus niet mogelijk.
  2. Consumenten: Annuleren kan in principe niet voor alle producten. Sommige voedingswaren hebben immers een beperkte houdbaarheid. Hiervoor is in de wetgeving een uitzondering voorzien. U kan dit nalezen op de volgende officiële website (in de pdf Art. VI.53. 4°):  https://economie.fgov.be/

Verplaatsen: Uw bestelling verplaatsen is mogelijk maar hou er rekening mee dat hierdoor de houdbaarheid van uw producten mogelijk minder lang is. Informeer uzelf dus steeds vooraf.

Hoe lang op voorhand bestellen?

Ten laatste 7 dagen voor de geplande levering moet er een bestelling geplaatst worden. Correcties aanbrengen kan door in te loggen op de webshop tot 24u voor de levering. Zo kunnen de laatste verkopen toch nog geüpdatet worden.

Wat als er na de levering nog een bijbestelling moet gebeuren?

Contacteer ons via email of telefoon en we helpen je verder. Indien de bijbestelling meer als 250 dozen bedraagt kan je ook een nieuwe bestelling plaatsen.

kan ik minder dan 25 dozen bestellen?

Orders onder 25 eenheden kunnen momenteel niet verwerkt worden door Bani. Door geen winkel te hebben en enkel grote volumes te leveren drukken wij onze prijzen zodat u meer winst maakt.
Voor naleveringen, correcties of een proefpakket gelieve contact op te nemen via email. Zo garanderen wij voor u een efficiënte service.

Moet ik mijn bestelling plaatsen via de webshop?

Om mogelijke fouten te voorkomen in het verwerken van bestellingen vragen we onze klanten steeds om via de webshop een order te plaatsen. Hier kan u al de nodige informatie doorgeven. En zelf aanpassen tot 24u voor de levering.

Moet ik een afhaling ook op voorhand bestellen?

Ook voor een afhaling plaatst u een order op onze webshop. Dit laat ons toe na te gaan of alles voorradig is. Vervolgens spreken we verder met u het afhaalmoment af en zetten we alles klaar.

1 bestelling, meerdere leveradressen?

Om voor één bestelling meerdere leveradressen in te stellen kan u best voor elke locatie een afzonderlijke order plaatsen met een ander leveradres. U heeft immers de mogelijkheid om naast een facturatieadres ook een leveradres in te vullen. Deze leveringen moeten wel dicht bij elkaar zijn of minstens 250 eenheden indien dit niet zo is.

Problemen bij het plaatsen van je bestelling?

Probeer zeker eerst eens een ander toestel en browser. Internet Explorer ondersteunen we niet (wel Microsoft Edge, Google Chrome & Firefox). Op sommige oudere Android smartphones kunnen er mogelijk ook problemen optreden.

Kan je niet meteen een oplossing vinden? Bel ons op en we helpen je stap voor stap een bestelling plaatsen.

Waar kan ik de prijslijst vinden?

Download hier steeds de meest recente prijslijst. De prijzen zijn identiek aan die op de webshop.

Producten

Hoe lang bewaren mijn producten?

Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”. Deze datum is indicatief en afhankelijk van de productiedatum en voorraden.
Onze ambachtelijke wafels bevatten geen artificiële smaakstoffen of bewaarmiddelen.

Hoeveel zit er in een doos of zakje?

Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”. De meeste van onze dozen worden op gewicht verpakt. Dit wil zeggen dat dit kan variëren. We werken immers met ambachtelijk producten en die zijn niet altijd perfect even groot.

Hoe worden de producten verpakt?

Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”.

Welke allergenen & ingrediënten bevatten jullie producten?

Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”. Indien u meer detail wilt kan er ook steeds contact met ons opgenomen worden.

Een klacht over een product van Bani?

Wij nemen de kwaliteit van onze producten ernstig.

Heeft u een product gekocht waar iets mis mee is? Richt u dan aan de persoon of organisatie waarvan u ze gekocht heeft. Zij nemen dan contact met de klantendienst van Bani.
Zo kunnen we snel en efficiënt de problemen behandelen.
Aangekochte producten moeten ter beschikken blijven voor terugname indien een probleem met de kwaliteit bevestigd is.

Mag ik niet verkochte producten retourneren?

Omwille van hygiëne redenen, voedselveiligheid en defecten aan de verpakking kan dit helaas niet.
We doen er bovendien alles aan om onze klanten steeds van verse producten te voorzien.
De wetgeving voorziet daarom een uitsluiting voor retours van levensmiddelen met een beperkte houdbaarheid.

Voor meer info over deze wetgeving: klik hier

Bent u niet zeker hoeveel u kan verkopen? Plan een voorverkoop of bestel een kleinere hoeveelheid.

Heeft u een klacht? Richt uzelf dan tot de organisatie waarvan u afnam zodat zij contact kunnen opnemen met Bani om u verder te helpen.

Zijn onze producten halal?

Onze wafels en gebak zijn gecertifieerd halal.

Bevatten onze producten dierlijke vetten, alcohol of gelatine?

Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”. Indien u meer detail wilt kan er ook steeds contact met ons opgenomen worden.

Wat zijn de afmetingen van een pallet wafels en hoeveel dozen staan er op?

Op een standaard Europallet staan er 275 dozen wafels (tot een maximum van 300 dozen).
De afmeting van dit alles is B 80 cm x L 120 cm x H 180 cm. Voorzie een toegankelijke en voldoende grote ruimte om deze palletten te kunnen binnenrollen bij levering.

Verkoop organiseren

Hoe moet ik een verkoop organiseren?

Bekijk onze pagina “hoe werkt het?”. Voor extra vragen en persoonlijke hulp kan je ons ons via email of telefoon contacteren. We helpen je met plezier verder bij het plannen van je actie.

Kan ik foto’s van Bani producten gebruiken voor mijn verkoop?

Gebruik ons assortiment-pagina als overzicht ter begeleiding van je actie en maximaliseer zo de verkoop. Op deze pagina staat alles prominent afgebeeld zonder prijsinfo. Print af of toon je klanten dit digitaal. Bani-producten zijn heel geliefd en met deze foto’s herkennen je klanten ze meteen.

Moet ik een vergunning hebben voor een wafelverkoop?

Wanneer je slechts occasioneel voedingsmiddelen voor het goede doel (gelegenheidsverkoop) verkoopt, dan moet je niet in het bezit zijn van een toelating van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) en hoef je ook geen bijdrage aan het FAVV te betalen. Dit zolang de verkopen maximaal vijf keer per jaar plaatsvinden.

De info die u zoekt kan gevonden worden op de officiële website van de Vlaamse overheid.
Lees meer op de pagina van het agentschap innoveren en ondernemen: link

Extra informatie nodig?Contact

Kan u geen antwoord vinden op uw vraag? Neem contact met ons op. We helpen u met plezier verder.
Openingsuren
Telefonisch:
Ma-Za: 08:00 – 19:00

Magazijn & Afhaalpunt:
Ma-Zo: Op afspraak
Telefoneer
Office: 015 43 01 12
GSM: 0475 80 15 52
Keizer Karellaan 57 1982 Elewijt
GEEN VERBORGEN KOSTEN

Levering, verwerking, tools, … gratis!

STIPTE LEVERING

Ook ‘s avonds en in het weekend.

BETAAL PAS ACHTERAF

Eerst zonder zorgen verkopen.

Persoonlijke service

Begeleiding voor en na verkoop.

https://baniwafels.be/wp-content/uploads/Bani-Wafels-Logo-white-small-2.png

OPENINGSUREN

TELEFONISCH:
MA-ZA: 08:00 – 19:00
015/43.01.12

.
MAATSCHAPPELIJKE ZETEL:
MA-ZO: OPEN OP AFSPRAAK
KEIZER KARELLAAN 57 1982 ELEWIJT

© 2020  Bani®  BTW/TVA BE0833 635 618 

Privacy (GDPR) | Algemene voorwaarden | Cookies | Betalingsmethodes

logo