ALGEMENE VOORWAARDEN BANI BV:

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst waarbij de leverancier zich ertoe verbindt aan de koper goederen te leveren.

  1. Totstandkoming van de overeenkomsten

Deze algemene voorwaarden vormen, samen met de bijzondere voorwaarden en hun eventuele bijlagen, de volledige overeenkomst tussen de leverancier en de koper. De bepalingen van deze overeenkomst maken deel uit van de voorwaarden van iedere bestelling die door de koper wordt gedaan voor de goederen en vervangen ieder tegengesteld beding in elke bestelling, bestelbon, factuur, e-mail of andere briefwisseling of soortgelijke document van de koper.

Het tot stand komen van de overeenkomst vereist geen getekend document. Partijen kunnen geldig toestemming geven via sms, een e[1]mail of per brief , door een bestelling te plaatsen of door een voorschot of factuur te betalen. De leverancier kan – zonder motivatie een bestelling, geheel of gedeeltelijk, weigeren. De aanbiedingen van de leverancier blijven geldig gedurende één maand vanaf de datum van ondertekening ervan, behoudens uitdrukkelijk andersluidend beding.

Als de koper een bestelling – geheel of gedeeltelijk – annuleert, is hij gehouden tot betaling van een vergoeding van 20% van het totaalbedrag van de bestelling met een minimum van 200 euro (excl. btw).

De koper is er zich van bewust dat de leverancier steeds bestelling per bestelling produceert en geen stock aanhoudt. Bijgevolg, van zodra de leverancier aan de koper heeft gemeld dat de productie van de door hem bestelde goederen is begonnen, dient de koper bij annulatie van de bestelling in elk geval het volledig bedrag van de bestelling te betalen.

  1. Prijzen

De prijzen worden opgegeven in euro en zonder btw en hebben enkel betrekking op de goederen zelf.

Alle andere rechten, heffingen, belastingen enz. die op deze overeenkomst gewoonlijk van toepassing zijn of in de toekomst zullen zijn, zijn ten laste van de koper.

Afbeeldingen op websites, brochures, etc. zijn enkel ter illustratie en kunnen elementen bevatten die niet in de prijs zijn inbegrepen.

  1. Prijsaanpassingen

De leverancier heeft steeds het recht de prijzen aan te passen volgens de gezondheidsindex.

  1. Betalingsvoorwaarden

De betaling dient te gebeuren voor de levering. Geen enkel levering zal uitgevoerd worden vooraleer de goederen volledig zijn betaald tenzij anders is bepaald. Bij niet naleving van een vervaldag brengen alle bedragen die de koper verschuldigd blijft, van rechtswege en

zonder ingebrekestelling, een interest op gelijk aan de referentierentevoet voor achterstallige betalingen, zoals bepaald in de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties.

  1. Levering

Behoudens uitdrukkelijke en schriftelijke overeenkomst, hebben alle leveringstermijnen een indicatief karakter. Gedeeltelijke leveringen zijn toegestaan. De leverancier is in geen enkel geval aansprakelijk voor een laattijdige levering, noch zal de koper aanspraak kunnen maken op een schadeloosstelling van welke aard ook. Elk geval van overmacht, zoals voorzien in artikel 7, en elke gebeurtenis die uiten de controle van leverancier valt of die hij redelijkerwijze niet kon voorzien bij de aanvang van de overeenkomst, brengt de schorsing van de indicatieve leveringstermijn mee.

Indien de levering niet kan plaatsvinden ten gevolge van een gebeurtenis die zich voordoet als gevolg van een daad of een verzuim van de koper, ongeacht de oorzaak ervan: (i) zullen partijen een nieuwe leveringsdatum bepalen en zal de koper aan de leverancier van rechtswege per begonnen week vertraging een opslagvergoeding verschuldigd zijn van 0.5% van de totale waarde van de bestelling; of (ii) indien geen nieuwe leveringsdatum wordt overeengekomen en de goederen niet volledig zijn betaald, is de koper gehouden het volledig bedrag van de bestelde goederen onmiddellijk te betalen tenzij hij binnen de 5 werkdagen na de afgesproken leveringsdatum een andere koper aanbrengt die de goederen onmiddellijk betaald aan de eerder overeengekomen voorwaarden; de koper zal bovendien – ongeacht het aanbrengen van een nieuwe koper – van rechtswege per begonnen week vertraging een opslagvergoeding betalen aan de leverancier van 0.5% per begonnen week van de totale waarde van de bestelling en dit tot de feitelijke levering aan de nieuwe koper.

  1. Overmacht

De leverancier zal van iedere aansprakelijkheid worden ontheven wegens de niet-nakoming van enige verplichting hem opgelegd door deze overeenkomst voor de duur en de reikwijdte van een dergelijk verzuim, indien deze niet nakoming wordt veroorzaakt door gebeurtenissen die aan zijn redelijke controle ontsnappen, met inbegrip van, doch niet beperkt tot (i) natuurrampen; (ii) oproer; (iii) terrorisme; (iv) oorlog en militaire operaties; (v) daden of nalatigheden van de overheid; (vi) staking en lock-out; (vii) brand en waterschade. De absolute onmogelijkheid is niet vereist.

  1. Klachten

Zodra de koper de goederen ontvangt, is hij verplicht om ze zorgvuldig te onderzoeken en om de hoeveelheid van de ontvangen goederen te controleren. Indien de goederen aangetast zijn door een zichtbaar gebrek, moet de koper dit op het leveringsformulier vermelden en moet hij deze gebreken expliciet, ondubbelzinnig en gemotiveerd schriftelijk aan de vervoerder melden alvorens deze de leverplaats verlaat. De garantie voor onzichtbare gebreken vervalt 10 kalenderdagen na de levering. De koper moet deze gebreken onmiddellijk, expliciet, ondubbelzinnig en gemotiveerd schriftelijk aan de leverancier meedelen. Indien dergelijke kennisgeving niet tijdig gebeurt, vervalt iedere schade- eis van de koper tegen de leverancier. Voor alle duidelijkheid: het meedelen van eventuele gebreken schort de betalingsverplichtingen van de koper niet op. De teruggave van de gebrekkige goederen gebeurt ten laatste 7 kalenderdagen na goedkeuring ervan door de leverancier. De geretourneerde goederen moeten altijd in hun originele staat zijn, inclusief in hun verpakking, accessoires en documentatie en altijd vergezeld van een kopie van de factuur en een geldig betalingsbewijs. De teruggave gebeurt altijd voor rekening en risico van de koper. Bij afwezigheid van een gemotiveerde klacht is de koper niet gerechtigd om de producten terug te geven.

  1. Aansprakelijkheid van de leverancier

De leverancier wijst elke aansprakelijkheid van de hand voor potentiële schade ten gevolge van een daad van de koper zoals een gebrek aan toezicht of onderhoud, schokken, vocht, corrosie, vervuiling, verhitting, door invloed en/of contact met chemische middelen, olie, wasproducten, etc. of ten gevolge van het feit dat de goederen worden gebruikt voor andere doeleinden dan diegene waartoe ze bestemd zijn.

De leverancier wijst elke aansprakelijkheid af voor potentiële schade die het gevolg is van het feit dat de koper de goederen niet bewaart onder optimale omstandigheden, dit wil zeggen in een afgesloten verluchte ruimte op kamertemperatuur, beschut tegen vocht en/of licht en ver van elke warmtebron. De leverancier zal in geen geval aansprakelijk zijn voor winstderving of onderbreking van de activiteiten, verlies van contracten, verlies van klanten, verlies van goodwill, financiële kosten, of elke onrechtstreekse of immateriële schade, of voor schade geleden door derden ongeacht de reden voor de vordering of de rechtsleer waarop deze schade-eis is gebaseerd. Indien het gaat om gebrekkige goederen en er voldaan is aan de voorwaarden van artikel 8, heeft de koper in de eerste plaats recht op vervanging van de goederen. De leverancier is alleen verplicht tot terugbetaling als de koper aantoont dat de vervanging niet langer dezelfde voordelen biedt. De totale aansprakelijkheid van leverancier in verband met het toepassingsgebied van deze algemene voorwaarden voor zowel contractuele als buitencontractuele schade is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat aan de koper werd gefactureerd, met in ieder geval een maximum van 5.000 euro per schade en per kalender jaar.

  1. Intellectuele eigendom

Door de verkoop van de goederen vindt er geen overdracht van intellectuele eigendom tussen de partijen plaats. Alle documenten, logo’s, merken, auteursrechten, patenten, materiaal, teksten en websites en alle intellectuele eigendomsrechten (samen de Ontwerpen) blijven eigendom van de leverancier. De koper mag deze Ontwerpen niet reproduceren zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de leverancier.

Indien de koper de goederen verder verkoopt, zal hij de goederen verder verkopen in de exacte omstandigheden (inclusief labels, tickets, logo’s, enz.) waarin de goederen door de koper zijn ontvangen. De koper mag geen Ontwerpen verwijderen van (de verpakking van) de goederen, behoudens afwijkende overeenkomst tussen de leverancier en de koper. De koper zal hierbij in ieder geval de wetgeving inzake etikettering van voedingsmiddelen waaronder Verordening nr. 178/2002 EG, Verordening nr. 1924/006 EG, Verordening 1169/2011/EU, wet van 24 januari 1977, KB van 13 september 1999 en KB van 17 juli 2014, alsook enige toekomstige regelgeving hieromtrent, naleven.

Bij het verwijderen van de originele Ontwerpen van de leverancier garandeert de koper dat hij op de nieuwe verpakking minstens dezelfde vermeldingen zal aanbrengen als op de originele verpakking, conform de wetgeving inzake etikettering van voedingsmiddelen.

  1. Terugname van de goederen

Goederen die door de leverancier conform artikel 6 zijn geleverd aan de koper, worden niet teruggenomen.

  1. Ontbindingsbeding

Elke niet-nakoming door de koper van een van zijn verplichtingen, ook ten gevolge van vereffening, faillissement, staking van betaling, aanvraag tot aanstelling van een curator of wanneer de koper voldoet aan de voorwaarden voor een faillissement of elk verzuim vanwege de koper om enige verplichting na te komen, met inbegrip van de niet- betaling van enig bedrag op vervaldag ervan, geeft leverancier het recht om de lopende overeenkomsten van rechtswege, zonder voorafgaandelijk rechterlijke tussenkomst en met onmiddellijke uitwerking ontbonden te verklaren door verzending aan de koper van een aangetekende brief, zonder dat leverancier tot enige schadeloosstelling is

gehouden. De ontbinding brengt voor de koper de verplichting mee om alle goederen terug te geven die hem zouden geleverd zijn vóór de ontbinding, op eerste verzoek van de leverancier.

  1. Geheimhouding

Door het plaatsen van een bestelling gaat de koper akkoord dat de leverancier de maatschappelijke of handelsbenaming van de koper mag gebruiken voor commerciële doeleinden.

  1. Data Privacy

Partijen zullen alle persoonlijke gegevens behandelen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, in het bijzonder de Algemene Verordening Gegevensbescherming van 27 april 2016. De informatie die door een partij wordt verstrekt, wordt door de andere partij alleen gebruikt als dit noodzakelijk is voor het sluiten en uitvoeren van de overeenkomst, inclusief deze algemene voorwaarden, en voor de bedrijfsvoering van de andere partij. Gegevens worden alleen aan derden verstrekt als dit nodig is voor de bovengenoemde doeleinden. Door het overdragen van persoonsgegevens aan een partij, verklaart de andere partij dat hij over de nodige autorisaties beschikt om dit te doen. De koper geeft aan de leverancier de toestemming om deze gegevens te gebruiken voor marketing doeleinden.

  1. Diversen

De leverancier kan niet geacht worden afstand te hebben gedaan van een recht of aanspraak die zij heeft onder of ten gevolge van deze overeenkomst, tenzij deze afstand schriftelijk is meegedeeld. Mededelingen, kennisgevingen of aanvaardingen kunnen geldig worden gegeven per e-mail, brief, fax of sms, tenzij een dwingende wetsbepaling een andere vorm oplegt. Als de communicatie betrekking heeft op de aansprakelijkheid van de leverancier moet de eerste communicatie steeds bevestigd worden door een aangetekende brief. De afzender van een communicatie moet in staat zijn om de juiste verzending en ontvangst te bewijzen.

Door het aanvaarden van deze voorwaarden gelden ook alle voorschriften met betrekking tot de veiligheid van de voedselketen die van toepassing zijn op de geleverde goederen zijn deze die van kracht zijn in België op de datum van het aanbod gedane bestelling.

  1. Bevoegde rechtbanken

Elk geschil betreffende de inwerkingtreding, de geldigheid, de interpretatie, de uitvoering, de schorsing, de beëindiging en de gedwongen tenuitvoerlegging van deze algemene voorwaarden en de onderliggende overeenkomsten zal uitsluitend worden beslecht door de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

 

 

PRIVACYBELEID BANI BV:

Wees gerust, wij nemen de bescherming van je persoonsgegevens ter harte. Wij nodigen je dan ook uit om ons privacybeleid door te nemen. Daarin kan je terugvinden welke persoonsgegevens wij over jou verzamelen, waarom wij ze verzamelen, hoe lang wij ze bewaren en hoe je je rechten kunt uitoefenen.

1. Verantwoordelijke

Bani BV met maatschappelijke zetel te Maalderijstraat 10A – 2640 Mortsel, België ingeschreven bij de KBO onder het nummer BE0833 635 618. (hierna “Bani”, “wij”, “onze”, “ons” genoemd) is verwerkingsverantwoordelijke. Dit betekent dat Bani het doel en de middelen voor de verwerking van persoonsgegevens vaststelt.

2. Persoonsgegevens

Door gebruik te maken van onze diensten en toepassingen kunnen wij persoonsgegevens van jou verkrijgen. Dit is in het bijzonder het geval wanneer:

  • Je onze website bezoekt (zie ook “Cookiebeleid”)
  • Je je registreert op onze website, op een sociaal mediaplatform of in een afhaalpunt, bijvoorbeeld naar aanleiding van het plaatsen van een bestelling, de aankoop van een product uit het Bani-gamma, het contacteren van onze klantendienst enz.
  • Je je inschrijft voor onze wedstrijden of promotionele acties

Wij kunnen volgende persoonsgegevens over jou verkrijgen:

  • Je klantgegevens, waaronder naam en voornaam, profielnaam en wachtwoord van je Bani-account, (leverings)adres, emailadres, telefoonnummer, facturatiegegevens, aankoophistoriek, gebruikte betaalmiddelen, historiek van je contacten met de klantendienst
  • Andere persoonsgegevens, waaronder je sociale media-account ID, je geboortedatum, je registratiegegevens verstrekt naar aanleiding van een inschrijving voor een wedstrijd of promotionele actie

3. Doeleinden van de verwerking

❖ Algemene doeleinden

Bani zal je persoonsgegevens voor de volgende algemene doeleinden gebruiken:

  • Om de door jou gevraagde dienst te kunnen aanbieden

Wij verzamelen bepaalde persoonsgegevens van jou om de door jou gevraagde dienst te kunnen aanbieden (bv. je leveringsadres in het kader van een levering,  je facturatiegegevens om je correct te kunnen factureren, de profielgegevens van je Bani-account met het oog op het gebruik van onze website, enz.).

  • Om te voldoen aan wettelijke verplichtingen

In bepaalde gevallen zijn wij wettelijk verplicht om bepaalde persoonsgegevens van jou te verzamelen of te bewaren. Zo zijn wij wettelijk verplicht om in bepaalde omstandigheden een factuur uit te reiken en te bewaren (bv. bij een verkoop op afstand). Bijgevolg zullen wij je facturatiegegevens opvragen.

Daarnaast kan het in zeldzame gevallen voorkomen dat Bani je persoonsgegevens als gevolg van een gerechtelijk bevel of om te voldoen aan andere dwingende wet- of regelgeving moet onthullen. Bani zal je hiervan steeds op de hoogte trachten te brengen, tenzij dit niet mogelijk is omwille van wettelijke verplichtingen.

  • Om fraude en inbreuken op te sporen en te bestrijden

Wij voeren verschillende controles uit om fraude en inbreuken op te sporen en te bestrijden. Zo kunnen wij nagaan of een betaling aanvaard werd, alvorens wij het product leveren bij de klant.

Tevens hebben wij camerabewaking in en rond ons magazijn en afhaalpunten om de veiligheid van personen en goederen te garanderen. De aanwezigheid van camerabewaking wordt steeds gemeld aan de ingang van ons magazijn of afhaalpunt.

  • Om onze diensten en processen te verbeteren

Wij evalueren onze diensten en processen aan de hand van je contacten met onze medewerkers. Met oog op het verbeteren van onze diensten en processen, voeren wij ook trendanalyses uit aan de hand van gepseudonimiseerde en geaggregeerde gegevens.

Direct-marketingdoeleinden

Indien je je toestemming hebt gegeven, kunnen wij je gegevens gebruiken voor directmarketingdoeleinden. Deze toestemming kan op elk moment worden ingetrokken, zonder motivering en gratis door bijvoorbeeld op de daartoe voorziene uitschrijflink te klikken, onderaan ieder promotioneel e-mailbericht of door contact op te nemen met Bani per mail op info@baniwafels.be per post (T.a.v. Bani – Data Protection, Maalderijstraat 10A, 2640 Mortsel).

4. Doorgifte aan derden

Bani zal je persoonsgegevens niet verkopen, noch verhuren, verdelen of anderszins commercieel ter beschikking stellen aan derden, behalve zoals bovenstaand beschreven of tenzij met jouw voorafgaande toestemming.

Bij gehele of gedeeltelijk reorganisatie of overdracht van activiteiten van Bani, kan dit betekenen dat je gegevens aan nieuwe entiteiten of derden middels welke de bedrijfsactiviteiten van Bani geheel of gedeeltelijk worden uitgevoerd, worden overgedragen. Wij zullen je hiervan vooraf trachten in te lichten.

5. Duur van de verwerking

Wij bewaren je persoonsgegevens niet langer dan nodig is om het doel te realiseren waarvoor we ze verzamelen. Afhankelijk van het doeleinde kan de bewaartermijn verschillend zijn. Bani is bijvoorbeeld wettelijk verplicht om uitgereikte facturen 7 jaar bij te houden. Daarnaast achten wij het juridisch noodzakelijk om bepaalde gegevens te bewaren als bewijs bij geschillen en dit tot maximaal 10 jaar.

Tenzij een langere bewaartermijn wettelijk vereist is, verwijderen of anonimiseren wij je gegevens 10 jaar na je laatste contact met Bani.

6. Je rechten en de uitoefening ervan

❖ Recht van toegang en inzage

Je hebt steeds het recht om op elk moment gratis kennis te nemen van de persoonsgegevens die wij van jou verwerken en hierover bijkomende informatie te verkrijgen.

❖ Recht van verbetering, verwijdering en beperking

Je bent vrij om je persoonsgegevens al dan niet mee te delen aan Bani. Daarnaast heb je het recht om ons te verzoeken je persoonsgegevens te verbeteren of aan te vullen. Je hebt eveneens het recht om je gegevens te laten verwijderen. In dat geval moet je er rekening mee houden dat bepaalde diensten en producten niet meer aangeboden kunnen worden.  Je mag eveneens vragen om de verwerking van je persoonsgegevens te beperken.

❖ Recht van verzet

Je beschikt eveneens over een recht van verzet tegen de verwerking van je persoonsgegevens om ernstige en legitieme redenen. Daarnaast heb je het recht om je te verzetten tegen het gebruik van je persoonsgegevens voor doeleinden van direct marketing; in dergelijk geval moet je geen redenen opgeven. Je kunt dit doen door te klikken op de link onderaan in onze reclamemails of door ons te contacteren op info@baniwafels.be of per post (T.a.v. Bani – Data Protection, Maalderijstraat 10A, 2640 Mortsel).

❖ Recht van vrije gegevensoverdracht

Je beschikt over het recht om je persoonsgegevens die door ons verwerkt worden in gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te verkrijgen en/of aan andere verantwoordelijken over te dragen.

❖ Recht van intrekking van de toestemming

Voor zover de verwerking gebaseerd is op uw voorafgaande toestemming, beschik je over het recht om die toestemming in te trekken. Je kunt dit doen door te klikken op de link onderaan in onze reclamemails of door ons te contacteren op info@baniwafels.be of per post op. (T a.v. Bani – Data Protection, Maalderijstraat 10A, 2640 Mortsel).

❖ Uitoefening van uw rechten

Je kunt je rechten schriftelijk uitoefenen per brief (T a.v. Bani – Data Protection, Maalderijstraat 10A, 2640 Mortsel) of per email (info@baniwafels.be). Indien je je rechten schriftelijk uitoefent, vragen wij jou om een kopie van de voorzijde van je identiteitskaart toe te voegen. Wij gebruiken de kopie van je identiteitskaart enkel ter verificatie van je identiteit.

7. Automatische beslissingen en profiling

De verwerking van je persoonsgegevens omvat in beginsel geen profiling en je zal door ons evenmin aan geautomatiseerde beslissingen worden onderworpen. Wij kunnen gebeurlijk wel een individueel profiel over jou bijhouden uitsluitend met als doel u beter te kunnen bedienen met producten en voorstellen op uw maat.

8. Recht om klacht in te dienen

Als je klachten hebt over de wijze waarop wij omgaan met jouw persoonsgegevens, kan je steeds onze Data Protection Officer contacteren op het emailadres info@baniwafels.be. Wij proberen met plezier je probleem op te lossen. Je kunt ook een klacht neerleggen bij de Belgische Privacycommissie: Commissie voor de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, Tel +32 (0)2 274 48 00, Fax +32 (0)2 274 48 35, e-mail: commission@privacycommission.be. Dit laat een voorziening voor een burgerlijke rechtbank onverlet.

9. Veiligheid en vertrouwelijkheid

Wij hebben veiligheidsmaatregelen ontwikkeld die aangepast zijn op technisch en organisatorisch vlak, om de vernietiging, het verlies, de vervalsing, de wijziging, de niet-toegestane toegang of de kennisgeving per vergissing aan derden van de verzamelde persoonsgegevens te vermijden alsook elke andere niet toegestane verwerking van deze gegevens. In geen geval kan Bani aansprakelijk worden geacht voor enige directe of indirecte schade die voortvloeit uit een foutief of onrechtmatig gebruik door een derde van je persoonsgegevens. Wij wensen ook op te merken dat je als enige verantwoordelijk bent voor het gebruik dat wordt gemaakt van de website vanaf je computer, IP-adres en van je identificatiegegevens, alsook voor de vertrouwelijkheid ervan. Wij raden je aan om eveneens de nodige veiligheidsvoorzorgen te nemen, onder andere door elke niet toegestane toegang tot je login en code te voorkomen.

10. Toegang door derden

Wij geven je persoonsgegevens niet door aan derden voor commerciële doeleinden. Om je persoonsgegevens te kunnen verwerken, verlenen wij toegang tot je persoonsgegevens aan onze werknemers en aan ondernemingen die in onze opdracht werken. Wij garanderen een gelijkaardig niveau van bescherming door contractuele verplichtingen tegenstelbaar te maken aan deze bedrijven.

11. Contact

Als je vragen hebt over ons Privacybeleid, kan je als volgt contact met ons opnemen:

  1. Je kunt mailen op: info@baniwafels.be.
  2. Je kunt een brief sturen naar het volgende postadres: T a.v. Bani – Data Protection, Maalderijstraat 10A, 2640 Mortsel.
GEEN VERBORGEN KOSTEN

Levering, verwerking, tools, … gratis!

STIPTE LEVERING

Ook ’s avonds en in het weekend.

BETAAL PAS ACHTERAF

Eerst zonder zorgen verkopen.

Persoonlijke service

Begeleiding voor en na verkoop.

https://baniwafels.be/wp-content/uploads/Bani-Wafels-Logo-white-small-2.png

©2000-2024  Bani®  BTW BE0833 635 618 

OPENINGSUREN

TELEFONISCH & EMAIL:
MA-ZA: 08:00 – 18:00
INFO@BANIWAFELS.BE
.
LEVERINGEN & AFHALINGEN:
MA-ZA: BESTEL ONLINE
SCHOOLVAKANTIES: GESLOTEN

MAALDERIJSTRAAT 10A 2640 MORTSEL

©2000-2024  Bani®  BTW BE0833 635 618