Veelgestelde vragen

Geld inzamelen met een ambachtelijke wafelverkoop voor School, Vereniging & Goed Doel met Bani
Geld inzamelen met een ambachtelijke wafelverkoop voor School, Vereniging & Goed Doel met Bani

Levering & Afhaling

Wat zijn de leveringsvoorwaarden?

Gratis levering in België (maandag – zaterdag) onder beschreven voorwaarden.
Schoolvakanties gesloten voor levering/afhaling, bestelling worden wel verwerkt.
Plaats online uw initiële order minstens 7 kalenderdagen voor gewenste datum van levering/afhaling.

Minimale afname producten mag een combinatie zijn (dozen/ballotins/zakjes):

Minimaal 25 producten voor afhaling

< 125 producten: We vragen onze klanten steeds af te halen (bekijk onze FAQ “hoeveel dozen gaan er in mijn wagen?”)

≥ 125 producten & < 250 producten: 45€ leverkosten wordt in rekening gebracht.

≥ 250 producten: Gegarandeerde gratis levering

Info over de afhaalmomenten op de afhaalpunten kunt u vinden in de FAQ “kan ik mijn bestelling afhalen?”

Opgelet: bestellingen kunnen pas vanaf 25 eenheden tenzij het over proefpakketten, nabestellingen of correcties gaat.

Hoeveel kost een levering?

Vanaf 250 producten: Gratis levering

Tussen 125 & 250 producten: Levering mogelijk mits toeslag van 45€

Kleinere aantallen, die niet voldoen aan de minimale afnamevereisten voor levering (125), transporteren we niet tegen betaling.

Het verzenden met Bpost van kleinere hoeveelheden kan niet. Voeding mag niet verzonden worden volgens de huidige postwetgeving.

Wat is de levertermijn?

Onze standaard levertermijn bedraagt 7 kalenderdagen vanaf het plaatsen van een bestelling. Onze webshop blijft ook open tijdens de schoolvakanties voor uw bestelling.
Leveren/afhalen kan enkel buiten de schoolvakantie.

Let op! De laatste twee weken voor een schoolvakantie en de eerste week na een schoolvakantie zijn steeds drukker. Plan eventueel buiten deze periode een levering.

We raden dan ook aan om je bestelling zeker 10 dagen vooraf te plaatsen.

Bani streeft er naar de leveringstermijn steeds te respecteren. Het niet naleven van leveringstermijnen kan nooit aanleiding geven tot schadevergoeding noch tot ontbinding van de overeenkomst. Schadevergoeding kan door de klant enkel geëist worden indien zulks uitdrukkelijk en schriftelijk werd bedongen. Gevallen van overmacht sluiten daarenboven alle, ook schriftelijk bedongen, schadevergoeding uit. Staking, lock-out of andere werkonderbrekingen worden – niet exhaustief en louter bij wijze van voorbeeld – als overmacht beschouwd.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Afhalen kan voor zowel particulier als vereniging zolang er wordt voldaan aan de minimale afname.

Wij zetten uw order klaar op het door u gekozen afhaalpunt in Mortsel of Hombeek.
Voor een vlot verloop vragen we u een afspraak te maken binnen het gekozen tijdsblok en locatie:

Dinsdag:

  • 9u t/m 12u te Mortsel
  • 13u t/m 16u te Hombeek
  • 19u30 t/m 21u te Mortsel of Hombeek

Donderdag:

  • 9u t/m 12u te Hombeek
  • 13u t/m 16u te Mortsel
  • 19u30 t/m 21u te Mortsel of Hombeek

Zaterdag:

  • 9u t/m 12u30 te Hombeek

Mortsel 2640
Maalderijstraat 10 A
(Residentieel adres)

Hombeek 2811
Schippersweg 7
( magazijn is gelegen achter medisch centrum “ SPOR “ )

Gelieve uw gewenste afhaaldatum en tijd ook via e-mail te bevestigen. Er is niet altijd iemand ter plaatse aanwezig.

Hou ons op de hoogte mocht u uw afspraak niet kunnen halen. Bani heeft geen winkel en niet afgehaalde bestellingen belanden terug in ons magazijn.

Opgelet: afhalingen kunnen vanaf 25 eenheden tenzij in het geval van proefpakketten, nabestellingen of correcties.

Vragen op de dag van levering?

Contacteer ons bij voorkeur via info@baniwafels.be of de chat functie op de website. Onze chauffeur contacteert u altijd 30min voor aankomst.

Hoe controleer ik mijn levering?

Een eenvoudig overzicht: hoe controleer ik mijn bestelling?

Tip! controleer de bestelling voor je de dozen van de pallet haalt. Volg de handleiding beschreven in de blog. Dit zal je veel tijd besparen.

Levermoment zelf kiezen (bvb: openingsuren school)?

Selecteer bij het plaatsen van uw bestelling uw voorkeur levering dag.

Wij doen er alles aan om te leveren op de gevraagde dag van maandag t/m zaterdag. Echter geven wij het advies om enkele dagen voor de verdeling uw bestelling reeds te laten leveren.

Op drukke momenten is een uitzonderlijke vertraging omwille van het verkeer is nooit volledig uit te sluiten.
Heeft u meerdere opties voor een levering? Geef dit mee aan onze planning in het vakje voorzien voor vrije tekst. Bedankt!

Let op! De laatste twee weken voor een schoolvakantie en de eerste week na een schoolvakantie zijn steeds drukker. Plan eventueel buiten deze periode een levering.

krijg ik bericht rond hoe laat ik de levering kan verwachten?

Onze chauffeur belt u standaard 30min voor aankomst op.
Het Belgisch verkeer kan al eens voor vertraging zorgen. We hopen dat we op uw begrip kunnen rekenen. Onze transporteur houdt u op de hoogte.

De avond voor de levering kan u ook via e-mail nagaan wanneer uw bestelling zou aankomen.

Toch een vergissing bij de levering (door Bani/klant)?

Bani hanteert een drievoudige controle & automatiseert waar mogelijk om fouten tot een minimum te herleiden. Toch kan er uitzonderlijk eens iets mislopen.
Contacteer ons (bij voorkeur via e-mail) en we helpen u zo snel mogelijk verder.

Tip! Vraag aan onze medewerkers hoe u snel een levering kan controleren voor u start met afladen. Deze strikte stapeltechniek geeft u vast meer vertrouwen bij de verdeling.

Heeft Bani een winkel voor particulieren?

Bani is een groothandel met enkel een magazijn. Zo houden we onze kosten laag waardoor we onze lage prijzen kunnen blijven garanderen.

Particulieren kunnen wel online een bestelling plaatsen volgens de leveringsvoorwaarden beschreven op de site (vanaf 25 eenheden voor afhaling).

Is de bestelbevestiging een confirmatie van het levermoment?

Na de bestelling krijgt u steeds bevestiging per email van de levering door onze dienst planning.

Bani optimaliseert de leveringsroutes maximaal zodat alle klanten tijdig hun lekkernijen in ontvangst kunnen nemen.

Wat doe ik met de paletten na levering?

De paletten die we gebruiken voor het leveren van onze producten zijn wegwerp paletten.
U mag deze dus vervolgens zelf gebruiken voor uw eigen doeleinden.
Uitzonderlijk kan vooraf door Bani gevraagd worden ze beschikbaar te houden omwille van tekorten in ons magazijn.

Hoeveel dozen gaan er in mijn wagen (afmeting dozen)?

De grootte van een koffer wordt meestal uitgedrukt in liters (1 dm3 = 1 l). Een doos wafels van 700gr is 5,3 liter (22cmx24cmx10cm). Bekijk ook je kofferinhoud met de achterbank neergeklapt. Dozen van andere producten zijn kleiner.
Een praktisch voorbeeld: de kleine Renault Twingo van één van onze medewerkers kan 120 dozen wafels aan met neergeklapte banken.

Tip! leen de wagen van een vriend/familie als je denkt hier meer in te krijgen. Zo kom je nooit in de problemen.

Jaarlijkse sluitingen Bani

Tijdens de schoolvakanties zijn leveringen & afhalingen niet mogelijk.

Wel blijven we het hele jaar door bereikbaar via e-mail & onze website om de klantenservice te garanderen.
Bestellingen worden door de website ook verwerkt tijdens de schoolvakanties.

Let op! De laatste twee weken voor een schoolvakantie en de eerste week na een schoolvakantie zijn steeds drukker. Plan eventueel buiten deze periode een levering.

Bestellen & Betalen

Hoe bestelling aanpassen?

Correcties aanbrengen kan tot 48u voor de levering door in te loggen op onze webshop en naar “mijn bestellingen” te gaan (of via de link op de orderbevestiging).  Hierna klikt u op “bestelling aanpassen”.

U kan nu eenvoudig de aantallen aanpassen. Controleer alle gegevens en ga door naar afrekenen. U heeft ook de mogelijkheid om de gegevens voor bijvoorbeeld leveradres, notities, … aan te passen.
Druk door en plaats de bestelling met de nodige aanpassingen. Deze annuleert automatisch uw oude. De levertermijn van de originele bestelling blijft geldig. U ontvangt een e-mail met deze aantallen (inclusief nieuw ordernummer).
Onze dienst planning zal deze aanpassing ook nog bevestigen.

Meer vragen? Contacteer ons!

Nota: ook wanneer u enkel de aantallen aanpast moet u de gegevens voor de levering (levermoment) opnieuw ingeven. Facturatiegegevens blijven wel behouden.

Is de bestelling al geleverd? Plaats in dit geval een volledig nieuwe bestelling. De oorspronkelijke bestelling aanpassen kan niet meer.

Hoe en wanneer betalen?

Betalen kan vanaf de dag van levering. We sturen uw factuur met betalingsinstructies via e-mail. Hierna heeft u 2 weken om de betaling uit te voeren per overschrijving. Vergeet ook niet de gestructureerde mededeling te vermelden. We kunnen ook een cash betalingen aanvaarden bij levering (vooraf afspreken).

Afhalingen moeten steeds ter plaatse betaald worden met cash of via een QR-code op uw smartphone (max 250€). Een kaartlezer is niet aanwezig op ons afhaalpunt. Indien nodig kan u ook vooraf per overschrijving betalen. Vergeet in dit geval de betalingsbevestiging niet naar ons door te sturen voor u afhaalt .

Opgelet: Klanten kunnen uitzonderlijk gevraagd worden vooraf te betalen voor een levering. Dit kan het geval zijn voor nieuwe klanten of op vraag van onze boekhoudkundige dienst.

Mag ik mijn bestelling annuleren of verplaatsen?

Annuleren: het annuleren van bestellingen kan enkel in samenspraak met Bani. We proberen samen echter steeds een klantvriendelijke oplossing te vinden. Als bedrijf hanteren we hiervoor de wetgeving van kracht in België:

  1. Organisaties met BTW-nummer: Deze organisaties vallen onder het facturatie recht bedrijven (B2B). Annuleren is in principe dus niet mogelijk.
  2. Consumenten: Annuleren kan in principe niet voor alle producten. Sommige voedingswaren hebben immers een beperkte houdbaarheid. Hiervoor is in de wetgeving een uitzondering voorzien. U kan dit nalezen op de volgende officiële website (in de pdf Art. VI.53. 4°):  https://economie.fgov.be/

Verplaatsen: Uw bestelling verplaatsen is mogelijk maar hou er rekening mee dat hierdoor de houdbaarheid van uw producten mogelijk minder lang is. Informeer uzelf dus steeds vooraf.

Hoe lang op voorhand bestellen?

Ten laatste 7 kalenderdagen voor de geplande levering moet er een bestelling geplaatst worden. Correcties aanbrengen kan door in te loggen op de webshop tot 48u voor de levering. Zo kunnen de laatste verkopen toch nog geüpdatet worden.

Let op! De laatste twee weken voor een schoolvakantie en de eerste week na een schoolvakantie zijn steeds drukker.  Plan eventueel buiten deze periode een levering. We raden dan ook aan om je bestelling tijdens deze periode zeker 10 dagen vooraf te plaatsen.

Na de levering nog bijbestelling?

Wanneer de nabestelling 25 eenheden of meer bedraagt plaats je best een nieuwe bestelling op onze webshop. Zo niet stuur je best een mailtje naar order@baniwafels.be.

Opgelet: ook voor nabestellingen blijven de levervoorwaarden geldig.

kan ik minder dan 25 dozen bestellen?

Orders onder 25 eenheden kunnen momenteel niet verwerkt worden door Bani. Door geen winkel te hebben en enkel grote volumes te leveren drukken wij onze prijzen. Zo maakt u meer winst.
Voor naleveringen, correcties of een proefpakket gelieve contact op te nemen via email. Zo garanderen wij voor u een efficiënte service.

Moet ik mijn bestelling plaatsen via de webshop?

Om mogelijke fouten te voorkomen in het verwerken van bestellingen vragen we onze klanten steeds om via de webshop een order te plaatsen. Hier kan u al de nodige informatie doorgeven. En zelf aanpassen tot 48u voor de levering.

Moet ik een afhaling ook op voorhand bestellen?

Ook voor een afhaling plaatst u een order op onze webshop. Dit laat ons toe na te gaan of alles voorradig is. Vervolgens spreken we verder met u het afhaalmoment af en zetten we alles klaar.

1 bestelling, meerdere leveradressen?

Om voor één bestelling meerdere leveradressen in te stellen kan u best voor elke locatie een afzonderlijke order plaatsen met een ander leveradres. U heeft immers de mogelijkheid om naast een facturatieadres ook een leveradres in te vullen. Deze leveringen moeten wel dicht bij elkaar zijn of minstens 250 eenheden indien dit niet zo is.

Problemen bij het plaatsen van je bestelling?

Probeer zeker eerst eens een ander toestel en browser.
Internet Explorer ondersteunen we niet; Gebruik bij voorkeur Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.
Op sommige oudere Android smartphones kunnen er mogelijk ook problemen optreden.
Bij problemen met wachtwoorden (reset/login) kan het openen van een incognito / private browser sessie u ook vaak uit de nood helpen.

Kan je niet meteen een oplossing vinden? Bel ons op en we helpen je stap voor stap een bestelling plaatsen.

Waar kan ik de prijslijst vinden?

Download hier steeds de meest recente prijslijst. De prijzen zijn identiek aan die op de webshop.

Producten

Hoe lang bewaren mijn producten?

Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”. Deze datum is indicatief en afhankelijk van de productiedatum en voorraden.
Onze ambachtelijke wafels bevatten geen artificiële smaakstoffen of bewaarmiddelen.

Hoeveel zit er in een doos of zakje?

Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”. De meeste van onze dozen worden op gewicht verpakt. Dit wil zeggen dat dit kan variëren. We werken immers met ambachtelijk producten en die zijn niet altijd perfect even groot.

Hoe worden de producten verpakt (kleurcode)?

Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”.

Welke allergenen & ingrediënten bevatten jullie producten?

Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”. Indien u meer detail wilt kan er ook steeds contact met ons opgenomen worden.

Een klacht over een product van Bani?

Wij nemen de kwaliteit van onze producten ernstig.

Heeft u een product gekocht waar iets mis mee is? Richt u dan aan de persoon of organisatie waarvan u ze gekocht heeft. Zij nemen dan contact met de klantendienst van Bani.
Zo kunnen we snel en efficiënt de problemen behandelen.
Aangekochte producten moeten ter beschikken blijven voor terugname indien een probleem met de kwaliteit bevestigd is.

Mag ik niet verkochte producten retourneren?

Omwille van hygiëne redenen, voedselveiligheid en defecten aan de verpakking kan dit helaas niet.
We doen er bovendien alles aan om onze klanten steeds van verse producten te voorzien.
De wetgeving voorziet daarom een uitsluiting voor retours van levensmiddelen met een beperkte houdbaarheid.

Voor meer info over deze wetgeving: klik hier

Bent u niet zeker hoeveel u kan verkopen? Plan een voorverkoop of bestel een kleinere hoeveelheid.

Heeft u een klacht? Richt uzelf dan tot de organisatie waarvan u afnam zodat zij contact kunnen opnemen met Bani om u verder te helpen.

Zijn onze producten halal?

Onze wafels en gebak zijn gecertifieerd halal.

Bevatten onze producten dierlijke vetten, alcohol of gelatine?

Deze info vindt u op de product pagina van onze webshop onder “extra informatie”. Indien u meer detail wilt kan er ook steeds contact met ons opgenomen worden.

Wat zijn de afmetingen van een pallet wafels en hoeveel dozen staan er op?

Op een standaard Europallet staan er 275 dozen wafels (tot een maximum van 300 dozen).
De afmeting van dit alles is B 80 cm x L 120 cm x H 180 cm. Voorzie een toegankelijke en voldoende grote ruimte om deze palletten te kunnen binnenrollen bij levering.

Verkoop organiseren

Hoe moet ik een verkoop organiseren?

Bekijk onze pagina “hoe werkt het?”. Onze blog bevat ook nog heel wat nuttige info. Voor extra vragen en persoonlijke hulp kan u ons ons via email of telefoon contacteren. We helpen je met plezier verder bij het plannen van je actie.

Kan ik foto's van Bani producten gebruiken voor mijn verkoop?

Gebruik ons assortiment-pagina als overzicht ter begeleiding van je actie en maximaliseer zo de verkoop. Op deze pagina staat alles prominent afgebeeld zonder prijsinfo. Print af of toon je klanten dit digitaal. Bani-producten zijn heel geliefd en met deze foto’s herkennen je klanten ze meteen.

Opgelet! Onze afbeeldingen zijn enkel vrij te gebruiken voor non-profit organisaties

Moet ik een vergunning hebben voor een wafelverkoop?

Wanneer je slechts occasioneel voedingsmiddelen voor het goede doel (gelegenheidsverkoop) verkoopt, dan moet je niet in het bezit zijn van een toelating van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) en hoef je ook geen bijdrage aan het FAVV te betalen. Dit zolang de verkopen maximaal vijf keer per jaar plaatsvinden.

De info die u zoekt kan gevonden worden op de officiële website van de Vlaamse overheid.
Lees meer op de pagina van het agentschap innoveren en ondernemen: link

Extra informatie nodig?Contact

Kan u geen antwoord vinden op uw vraag? Neem contact met ons op. We helpen u met plezier verder.
Openingsuren
Telefonisch & e-mail:
Ma-Za: 08:00 – 18:00

Levering & Afhaling:
Ma-Za: Bestel online
Schoolvakanties: Gesloten
Email
info@baniwafels.be
Telefoneer
015 43 01 12
Maalderijstraat 10A 2640 Mortsel
GEEN VERBORGEN KOSTEN

Levering, verwerking, tools, … gratis!

STIPTE LEVERING

Ook ‘s avonds en in het weekend.

BETAAL PAS ACHTERAF

Eerst zonder zorgen verkopen.

Persoonlijke service

Begeleiding voor en na verkoop.

© 2023  Bani®  BTW/TVA BE0833 635 618 

Privacy (GDPR) | Algemene voorwaarden | Cookies | Betalingsmethodes

logo